sobota 11. decembra 2010

Mini - pizza rožky

    .... vo štvrtok som piekla jednu dávku malým na školský večierok a dnes som musela opäť, pretože z nich nič nezostalo :DDD. Dnes som síce toho robila oveľa viacej, pretože časť je určená na zajtrajší krst mojej malej neterky Adrianky, na želanie mojej švagrinky.
      Od rána som sa zabudla v kuchyni a divím sa, že som sa už i  ja neupiekla v rúre, lebo okrem týchto rožkov, ktorých bolo  nakoniec 7 plechov, piekla som aj medovníčky - 3 druhy :DDD a tých bolo 12 plechov .... no, ako na to pozerám - na dnes mám vážne dosť :)


Prísady na cesto:
* 300g polohrubá múka
* 1 1/2PL kryštálový cukor
* 1/2ML soľ
* 50ml olej
* 1/2 kocky droždie
* 200ml vlažné mlieko

Plnka:
* 100g Hera
* 1 žĺtok
* 1ML soľ
* 2 pretlačené strúčiky cesnaku
* 100g šunka
* 150g tvrdý syr /aidam, gouda/
* pizza korenie
* sladký kečup
- okrem toho:  1 vajce +1PL mlieko na potretie rožkov a sezamové semienka

1. z vlažného mlieka, trošky cukru a droždia necháme vykysnúť kvások, ktorý vlejeme do ostatných surovín určených na cesto
2. poriadne vypracujeme a necháme vykysnúť na teplom mieste caa 45 min
3. vykysnuté prenesieme na pracovnú dosku, kde cesto ešte ručne prehnetieme, aby sa prevzdušnilo
4. kým cesto kysne - v miske si vymiešame zmäknutú heru so žĺtkom a pretlačeným cesnakom do hladka /ooch áno, ten pretlačený cesnak som samozrejme zabudla odfotiť :)/
5. prehnietené cesto rozdelíme na tri rovnaké časti
6. každú časť vyvaľkáme na tenko na múkou vysypanej pracovnej doske, potrieme 1/3 herovej plnky, potrieme kečupom
7. posypeme 1/3 nakrájanej šunky a 1/3 nastrúhaného syra, nezabudneme poprášiť pizza korením. Ostrým nožom rozdelíme na 12 trojuholníkov
8. zrolujeme do rohlíčkov - od najširšej časti trojuholníka a ukladáme na plech vyložený papierom na pečenie, potrieme rozšľahaným vajíčkom s 1PL mlieka a posypeme sezamom. Necháme podkysnúť, kým sa nám nahreje rúra, potom pečieme pri teplote 200 stupňoch caa 10min
 9. a krásne upečené voňavé, necháme vychladnúť na plechu. Z tejto dávky výjde 36ks rohlíčkov

10. keď nemáte chuť na kečup - kľudne aj bez :) ... sú straaašne jedlé  - tieto bezkečupové sú fotené už teraz večer :DD, totižto sa rýchlo stmieva, čo má vplyv na rozdielnu kvalitu mojich fotiek - veď, tiež som len amatér :)






16 komentárov:

  1. Opět velká nádhera a zároveň inspirace(ani se nedivím, že jsi musela ještě do další várky vypadají velmi chutně:D ).Jinak Adriance do života přejeme jen vše a vše dobré:o)).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem Laurik - keď pizza rožky, tak u nás jedine tieto :)), vždy neskutočne zmiznú - deti to majú strašne radi, ... a nielen oni :D Ďakujeme krásne za prianie Adrianke. paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ahoj smiem pridat Vas recept na moju stranku?urcite bude chutit aj detickam.http://tageskinder.blogspot.com/ chcem si tam vytvorit jednu samostatnu cast kde budu receptiky a navody.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Mimi, pokiaľ bude recept pridaný formou odkazu na túto stránku, nemám nič proti tomu - kľudne, paa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Vyzkoušela jsem, nesla do práce na předvánoční posezení a mizely velice rychle.Mám prý zase upéct.Děkuji. Jindra

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Rohlíčky byly báječné !!!!!!!!!!
    Jindra

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Jindruška ďakujeeem, som veľmi rada, že chutili. paaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Matka ahoj,chcem sa opytat dali by sa tieto rožky spravit aj s listkoveho cesta? dakujem za radu potrebujem to na zajtra :-) Anka

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Anka, rožteky sa dajú samozrejme urobiť i z lístkového,ale pozor, lístkové je dosť mastné cesto, takže nepotierať tie trojuholníčky so žiadnym tukom, lebo by to bolo príšerne mastné. daj iba kečup, syr, šunku a koreniny samozrejme

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Odskušane a vynikajuuuce :-))) mnam Anka

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ahoj Martinka. chcem Ťa poprosiť o 3 rady. 1/ dajú sa z tohto cesta robiť aj iné kysnuté variácie-záviny, rožteky aj na sladko atď., 2/koľko sušeného droždia by som tu mala použiť namiesto klasického a 3/ stačí aj pri tomto recepte použiť acidko a nerobiť kvások? ďakujem moooc a prajem aby sa Ti darilo!Michaela

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ahoj Michaelka
    1./- áno, cesto je univerzálne a odskúšané veľa krát i na sladko i slano, vrátane závinov,
    2./- so sušeným droždím Ti vôbec neviem poradiť, kedže ho absolútne nepoužívam :(, ale predpokladám že 1 sáčik je určený na 1kg múku, tak tu by si mohla použiť 1/3 zo sáčika.
    3./ - áno, momentálne už používam iba čisto pri všetkom výslovne kyslomliečne produkty, takže cesto mám overené i s acidofilným mliekom i klasickým obyčajným mliekom. Kvások nerobím, droždie iba rozmrvím do múky. Ale kľudne - i acidofilné mlieko sa môže trošku zohriať v hrnčeku - droždie potom rýchlejšie pracuje.
    paaa a maj sa pekne, ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  13. chcem sa spytat mohla by som pouzit toto cesto bez naplne na banketky, alebo by bolo lepsie cesto na slaninove trojuholnicky?

    OdpovedaťOdstrániť
  14. chcem sa opytat, ci mozem namiesto hery pouzit palmarin...dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Nejako opekneli keď sa dopiekli... Surové odfotené na plechu nič moc. Tiež robievam rožky, ale musia byť hneď pekne vytvarovane, lebo pečením sa skôr trošku zdeformuju. Inak fajn

    OdpovedaťOdstrániť