nedeľa 19. decembra 2010

Linecké koláčiky

   ......... 3 : 2 : 1,  zloženie pre tieto linecké koláčiky. Receptík taktiež pochádza z našej rodinnej zbierky, krehučké, prevoňané maminým domácim ríbezľovým džemom a jemne poprášené cukrom ....

Prísady:
* 300g hladká múka
* 200g maslo
* 100g práškový cukor
* 2 žĺtka
* 1 ML nastrúhaná citrónová kora, ...  /stačí tak - z polovice citróna/
* štipka soli
- okrem toho pikantný džem na plnenie a práškový cukor na poprášenie upečených koláčikov

1. všetky suroviny dáme do misky

2. ručne vymiesime cesto, zabalíme ho do potravinárskej fólie a odložíme na noc do chladničky
3. na druhý deň si ho vyvaľkáme na vymúčenej pracovnej doske na tenko /caa 3-4mm , ja ich asi aj tenšie, lebo mám rada také tenulinké/  a vykrojíme koláčiky
4. ukladáme na plech vyložený papierom na pečenie a dáme piecť do vyhriatej rúry na 175 stupňov, krátko pečieme /caa 7-8 min, teda odhadujem, lebo čas som tentokrát moc nesledovala :)/ , sledovať aby sa nespálili
5. upečené necháme chvíľku odležať na plechu, lebo po upečení sú krehučké
6. vychladnuté plníme džemom /najlepší je ríbezľový/ a spájame po dve :), nakoniec poprášime práškovým cukrom
7. prajem príjemné mlskanie, samozrejme potrebujú určitý čas na odležanie, aby boli mäkučké ale čím sú odležanejšie, tým chutnejšie :), skladujeme na suchom chladnom mieste v uzatvorenej krabičke. Z uvedenej dávky výjde na caa 3 plechy koláčikov - nespojených . Koľko by ich bolo spojených neviem, lebo jeden plech mi trošku zhorel :DDD /no čo - stáva sa :), a malé mi koopec rozobrali len tak na zobkanie :)

27 komentárov:

  1. prekrasne Matka ako z casopisu,mnaaaaaaaaaaaaaaaaaam

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tvoje linecké majú úžasnú formu, veľmi sa mi páčia. Ja som včera večer napiekla naše klasické linecké koláčiky a dnes som ich aj nafotila. Recept je v podstate rovnaký ako tvoj, len ja som ich nepoprášila cukrom, aj tak sú dosť sladké. Ja som tiež vsadila na ríbezľový džem (ešte z roku 2007 :))).

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Slávinka ďakujeem, ooch a práve sa mi tak nedarilo s fotením :(, ale čo už, aké sú také sú, hlavne že sú chutné :) paaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Kinguš ďakujem krásne:) áno ten receptík je staručký, myslím, že mnoho rodín ho používa - taká dobrá klasika. Tieto koláčiky idú všetky darom, tak som ich aj poprášila cukrom, nech je to také "pravé orechové":) /Apropo: - moj džemík je z roku 2006 :DDDD/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. martinka, to je dokonalost sama!!!! to sa inak neda komentovat!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Kikuška si zlatá :), aaale nie sú až také dokonalé, ale ďakujem moooc krásne. paaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Maťka, to mi nerob, ja sem nemozem chodit, lebo zakazdym odidem s receptom...:)
    Tento rok som si myslela ze linecke robit nebudem, ale ked sa pozriem na tie tvoje, tak jednoducho musim a tie medovniky s melasou, nemaju chybu..., vyskusala som, su super...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. :DDD, ďakujem Danielka, podarená si, ja som rada, keď možem inšpirovať a keď chutí, poteší mooc :) A neboj, tých lineckých nie je až tak veľa - a keď Ti zhorí jeden plech tak ako mne, tak aj poriedko :DDD ....
    Jupííí, skúšala si tie melasové ??... jeej tak to som šťasná ako blcha, že chutia tiež. Ďakujeeem. paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Martinka, no nie je ich vela..., ale ked mne to vsetko uz vyjedaju manzel a drobec, tak stale dopekam...
    Ano, melasove medovniky su super, aj malemu chutia, no a nedalo mi, a musela som zamiestit aj na brusnicove tycinky...:) Tak uvidime, ci budu mat uspech a ked nie aspon mne nieco ostane..:)
    PA

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Pááni, no Ty si šikulka Danielka, keď už pečieš !! som vravela, že nie je ich až tak moc :) no hlavne, že chutia - keď Ti ich chodia vyjedať /skoro ako u nás - iba mi všetko mizne pred očami :DD/ .. jooj a to som zvedavá čo povieš na tie tyčinky .. paa zatiaĺ a krásny večer

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Zajtra peciem ja linecke...a budem sa inspirovat tymito vykrajovackami...velmi pekne...a take ine...ako tie klasicke gulate :) dakujem za napad

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Je mi potešením Zcdl, že som mohla inšpirovať:). Som rada. paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Teda, neskutečně krásné linecké. Na lineckém doslova ujíždím a letos jsem poprvé nepekla své osvědčené, protože jsem recept někde ztratila a musím říct, že to není ono. Takže příští Vánoce určitě vyzkouším tvůj recept. Moc se mi líbí ty čtverce s vykrájenými srdíčky, je to netradiční a sexy :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Madli, ďakujem krásne za pochvalu ! :) Ja som tento rok piekla linecké neplánovane, lebo idú darom, tak som zvolila našu klasiku, lebo toto cestíčko mám vyskúšané, tak som radšej nešpekulovala s novotami :) A vieš, že z tých vykrajovačiek som tiež unesená ?, strašne sa mi páčia a ledva som ich zohnala po obchodoch. papaa

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Maťka tak tieto tvoje koláčky sú strašne kráááásne a s domácim džemiko nepochybujem úúúúžasné tak isto iný nepoužívam len domáci:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Andrejka ĎAKUJEEEM mooc, no veru domáci džemík je úplne najlepší, mamine sa perfektne vydaril. paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Mňam!
    Milujem linecké koláčiky. Hmm, myslím, že ich tento rok upečiem. :))
    Ďakujem za recept - na tomto blogu nájdem vždy niečo, na čom sa oplatí zamlsať. :))

    P@trick

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Patrik ďakujem za pochvalu, ja tiež veľmi rada linecké. A tento rok som bola rozhodnutá, že ich piecť nebudem a v podstate ani nie sú už doma - odišli darom:), ale nakoniec ich budem musieť dopiecť, lebo nejak veľmi zachutili. Tak nech sa darí a hlavne nech chutia. paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Maťka, ďalšia z tvojich "originálnych variant" môjho z naj naj oblúbenejšieho pečiva, linecké koláčiky nesmú chýbať /ja ich mam klasické/ ale určite vyskúšam i tieto tvoje nádherné dielka, do ktorých je hriech si nezahrýznuť alebo zahrýznuť?...proste Klobúk dole Maťka tvojmu citu všetkým tvojim pripraveným cukrovinkám či necukrovinkám :o)))

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Anka, veľmi pekne Ti ďakujem za krásny komentárik, si zlatá !:) Veľmi si cením Tvojej pochvaly. paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Matka,prekraaaaaaasne su♥
    (mauka)

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Matka, su nadherne, chcem sa spytat, kolko kusov takychto stvorcekov vyjde z jednej davky? mala by som to piect v polke januara na kamoskinu svadbu, tak pre 30 ludi.....

    dakujem, pozehnane sviatky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Ďakujem krásne za pochvalu :). z jednej dávky výjde caa 28-30ks štvorčekov, alebo koliesok, ale všetko záleží akú majú hrúbku ... mne by ich bolo vyšlo tých 30, /ja som ich vaľkala na tenko caa 0,3cm/ nebiť toho jedného spáleného plechu :) paaa

    Krásne Vianoce Tebe i celej rodinke :)

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Velmi zly recept. Skoda casu a surovin.

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Vynikajuci recept, ako aj vsetky ostatne. Uz som ich vela od teba vyskusala a fakt nikdy nesklamu. Predvcerom sme piekli tieto kolaciky a su zo dna na den lepsie. Ta citronova kora je tam uzasna. Prosim ta vies mi poradit aj nejake chutne obmeny tohto cesta? A este sa chcem opytat, ako dlho je mozne skladovat hotove cesto v chladnicke?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, som veľmi rada, že sa receptík vydaril :), obmeny nemám odskúšané, tak by som nerada zavádzala . Hotové cesto skladujem v chladničke max nejaké 2-3 dni, viac nie,.. obsahuje žĺtka, takto nikdy nechcem riskovať.

      Odstrániť