sobota 18. decembra 2010

Jogurtovo - smotanový dezert s čokoládovým krémom

    Zima - nezima, sneží - nesneží, urobili sme si chladený letný dezert.

1. v chladničke som objavila jogurt pred zárukou, takže bolo nutné spotrebovanie a mne sa vypekať nechcelo
2. malé priniesli zo školy opäť 2 banány a ja som sa ich snažila 3 dni nevidieť /a stáále tam boli položené a čumeli na mňa/ a nakoniec, keď už vyzerali, že skončia svoj útrpný život v mrazničke čakajúce do svojej premeny na banánovú zmrzlinu, som sa rozhodla ich spotrebovať
3. čokoládový krém sa mohol konečne dočkať podoby akú som chcela a to bola pre mňa výzva:)


- takže nebudem okolkovať, čokoládovému krému a banánom "lovu zdar!",  práca na pár minút a božský to požitok z ochutnávky  :)

Prísady na jogurtovo - smotanový krém:
* 500g biely jogurt /3,9%-ný/
* 400g kyslá smotana /16%-ná/
* 2 vanilkové cukry
* 2 PL práškový cukor /alebo podľa chuti/

Čokoládový krém:
* 450ml voda
* 1/2 balíka čokoládový puding /prášok/
* 100g práškový cukor
* 100g horká čokoláda

- okrem toho : 2 banány a piškóty 

1. postup veľmi jednoduchý : - najskor si uvaríme z vody, pudingového prášku a práškového cukru čokoládový "sirup" a do horúceho rozlámeme horkú čokoládu a za premiešavania ju necháme rozpustiť. A čokoládový krém máme hotový, len ho treba nechať vychladnúť ......... /nech Vás tá voda v tom kréme neodradí - určite nedávajte mlieko, lebo potom bude z toho obyčajný  riedky puding a to nechceme/
 2. jogurt a smotanu vymiešame s cukrami a máme hotový ďalší krém
 3. banány si nakrájame na kolieska :)
4. .. a myslím, že ďalej ani nie je treba fotiť :D, lebo to už zvládne každý bez obrázkového postupu - do dezertných pohárov striedavo vrstvíme piškóty, banány, jogurtovo- smotanový krém a čokoládový krém .  Prajem príjemné zimné mlsanie :)

6 komentárov:

  1. Mám pocit, že u teba sa pomaly ale isto vytvára "banáno fóbia" :). Krásny dezert!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Máš pravdu Kinguška :DD, mne už stavajú vlasy na hlave, keď zbadám banán :)) Ďakujem za pochvalu dezertu. paaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. V jednoduchosti je krása a já bych si hned jeden takový pohár dala. Ani u nás banány příliš nefrčí, ale v téhle podobě bych jich spořádala horu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Moje malé keď boli úplne maličké mali banány veľmi obľube, ale prešiel určitý čas a v inej podobe ako v dezertoch, alebo v zapracovaní do koláčikov, šišiek a pod banány do nich už vobec nedostanem :(, tak už potom kadečo vymýšľam, lebo vyhadzovať mi je ich ľúto a takto to zjedia bez problémov potvorky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Je to výborné dneska som to robila každý to pochválil :) Ďakujem za výborný recept:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ďakujem krásne za úžasnú správičku, je to ozaj dobrá "mlsnička" :)

    OdpovedaťOdstrániť