sobota 18. decembra 2010

Vanilkové tyčinky s brusnicami

      Tak tento receptík som objavila v jednom z mojich odložených asi  zo 150-tich časopisov. Jasná vec- prešiel mojimi  úpravami a možem povedať s čistým svedomím, že si ho veľmi rada zopakujem. Keďže brusnice patria k mojim naj - nebol dovod to dnes nevyužiť,  i keď v povodnom recepte boli uvedené hrozienka :). Ale s brusnicami sa dostanete na úplne inú hranicu chuťových skvostov....
Prísady:
* 300g hladká múka
* 100g mletých orechov, alebo mandlí
* 250g maslo
* 100g sušené brusnice
* 100g práškový cukor
* nastrúhaná citrónová kora z jedného menšieho citróna
* štipka soli
- okrem toho : - práškový a vanilkový cukor na obalenie upečených  tyčiniek

1. brusnice si nakrájame na menšie kúsky a vložíme do misky s ostatnými surovinami ........../ja som použila madle, keďže tie orechy nemám :)
 2. ručne vypracujem cesto, ktoré odložíme na 2 hod do chladu, ja som si cesto zarobila večer a piekla až na druhý deň
 3. na pracovnej doske /bez podsýpavania/ vytvarujeme malé valčeky o hrúbke asi 1 1/2cm a dĺžke asi 8-10cm ........./podľa toho aké ich chcete mať dlhé, ja som mala tiež jednu kratšiu a druhú dlhšiu :D / ..........
 4. a odkladáme na plech vyložený papierom na pečenie. Pečieme vo vyhriatej rúre na 160 stupňov caa 9-10 min, sledujeme, keďže každá rúra pečie inak 
5. upečené necháme chvíľku schladnúť na plechu, lebo sú krehučké
6. nakoniec ich ešte teplé obalíme v zmesi práškového a vanilkového cukru
 7. uskladňujeme na suchom chladnom mieste - sú úúúžasné :) /z uvedenej dávky výjde caa 45ks tyčiniek/ Samozrejme potrebujú čas na odležanie podobne ako vanilkové rohlíčky

16 komentárov:

  1. tak toto musi byt super!!! ja zboznujem taketo obyvajne pecivo s brusnicami, je to uzasna chut! v ikei som totizto kupila brusnicove cookies a to bola tiez uuuplna bomba!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Anetka aj je :) ja som taká rada, že som ich robila, sú veľmi chutnučké - ešte potrebujú trošku odležať, veď som ich piekla len dnes, ale už teraz chutia super :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jdu na ně !
    Zase nádhera a budou určitě mňam. Díky.
    Jindra

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ďakujem Jindruška !:), dúfam, že budeš sklamaná z receptíku, mne veľmi chutia.paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Martinko, upečené, ochutnané a výborné,
    přesně jak jsem včera tušila.Jindra

    OdpovedaťOdstrániť
  6. jeeej Jindruš veľmi sa tešííím, že si spokojná,.. ja už tiež ledva čakám, kedy trošku odležia a budú ešte lepšie . paaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Mňam, to se dělá, takhle člověka mučit :-) tyčinky musí být skvělé a kombianci mandlí a sušených brusinek mám moc ráda, onehdy jsem dělala podobně laděný koláč, který chutnal opravdu vánočně, takže si tu chuť umím přesně představit. Teď už mám napečeno, ale příští svátky rozhodně vyzkouším.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ahoj Matka, tak napecene, a ta chut jednoducho super, este trochu odlezat a budeto to to prave "orechove".
    Dakujem za receptik....:)
    Vsetko dobre zelam a Krásne sviatky.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Madluška ďakujem :DDD, och veru - sú naozaj skvelé, každý deň musím aspoň jednu ochutnať a čím sú odstátejšie, tak chutnejšie, ja tiež milujem brusnice a toto bolo ozaj dobrá voľba na pečenie,/aj ked som recept upravovala/, inšpirácia stála za to. Budem rada, ak sa budúci rok necháš inšpirovať. paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Jeej Danielka - si ma potešila teda moooc ! :), Ďakujem Ti krásne za komentík a som rada, že nie si sklamaná z receptíku a chutí. A presne ako píšeš - treba nechať trošku odležať, ja som ich piekla v sobotu a dnes už začínajú mať úplne fantastickú chuť - všetky chute sa nádherne prepákajú. Krásne sviatky i Tebe. paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  11. prave ich peciem.....a su neskutocneeeee...naozaj vynikajuce. vanilkove rozky sa mozu schovat :-) dakujeme za dalsi paradny recept :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ahoj Janííčku :D, jeej to ma tešíííí, a počkaj keď budú trošku odležané ..., mňaam, som mooc, rada, že chutia. paaa moja

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Mati tyčinky upečené, vlasne z polovice cesta som robila tyčinky a druhej rožteky,ale sú vynikajúúúúúúúúúce. Ďakujem za receptík Heňa K.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. piekla som ich na vianoce a veľmi milo ma prekvapili. s cestom sa perfektne pracovalo, tyčinky sa nelámali a sladkokyslý kontrast bol vynikajúci!

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Veľmi pekne ďakujem za komentík Andrejka, veľmi veľmi potešil !

    OdpovedaťOdstrániť