nedeľa 21. novembra 2010

Krehké jablkové rohlíčky s brusnicami z tvarohového cesta

.... takže, verzia č. 2 plnená  tou úžasnou náplňou. Ani neviem čo je chutnejšie - či z tohoto cesta, či z lístkového.  Každopádne som sa ich nenormálne prejedla  oboch do prasknutia :))) 

Prísady  na cesto :

* 350g hladká múka
* 250g jemný krémový tvaroh
*  štipka soli
* 250g maslo /Hera/
*  2 PL práškový cukor
- okrem toho 1 rozšľahané vajíčko na potieranie rohlíkov pred pečením

Plnka:
* 500g očistených nastrúhaných jabĺk
* cukor podľa chuti
* 1 ML mletá škorica
* šťava a nastrúhaná kora z polovice citróna
* 50g sušených brusníc
* 1/2 balíka citrónového pudingu /prášok/

1. Plnka: - postupujeme podľa obrázkového postupu  tu
2. Cesto : - suroviny si vložíme do misky, maslo /teda ja dávam Heru/ dávam studené z chladničky, nech možem s cestom hneď pracovať. Ale kľudne možete použiť zmäknutú, len potom bude treba na chvíľku treba vložiť cesto do chladničky / 
 3. ručne vypracujeme vláčne elastické cesto
 4. ktoré si rozdelíme na polovicu a každú polku rozvaľkáme na pracovnej doske podsypanej múkou /aby sa nelepilo/ na caa 2mm, radielkom nakrájame kocky, na okraj každej nakopkujeme lyžičkou jablkovo-brusnicovú plnku
 5. zrolujeme
 6. konce trochu prstami pritlačíme, ohneme do rohlíčkovej podoby a na povrchu každého  urobíme nožíkom 4 zárezy, aby nám mala pri pečení kde unikať para a rohlík nepraskol
 7. prenesieme na plech vyložený papierom na pečenie, potrieme rozšľahaným vajíčkom a dáme piecť do vyhriatej rúry na 180 stupňov, pečieme caa 18-20 min do zlatožlta
 8. upečené necháme vychladnúť 
 9. vychladnuté poprášime cukrom. Z uvedenej dávky výjde caa 26 rohlíčkov
 10. a mlskáme. Prajem dobrú chuť :)

4 komentáre:

  1. Maťka no neviem cesto vyzerá fantastické aj aj (lístkove klasika) ale tá brusnicová plnka nemá chybu , to musím urobiť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Andrejka, cestíčko je pomerne známe, /určite je aj na mmb/ niekto nepoužíva doň cukor, niekto viac - ja takú trošku na chuť :) - inak je veľmi chutné. Ale rozhodne - tá plnka je fakt skvelá, z tej som momentálne očarená - tak nech chutí :)paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Matka ja som vedela, ze ked sem nakuknem dnes vecer tak urcite najdem nejaku novu mlsku :-) rohlicky vyzeraju uzasne a myslis, ze namiesto brusnic by som mohla pouzit aj hrozienka?? Este pekny vecer,Lucia.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ďakujem Lucka:) si zlatá :), a jasne, hrozienka možeš v pohodke - veď tie sa bežne pridávajú do jabĺčok, takže v poho. / Ja som dnes 1x skúsila tú kombináciu s brusnicami - kolegyňa ma nimi zásobila - niekde vypatlala za super cenu :DD/ paaa

    OdpovedaťOdstrániť