nedeľa 21. novembra 2010

Lístkové hrebene s jablkami a brusnicami

    Na dnes dúfam, že som skončila s pečením, pretože tieto srandičky z lístkového cesta ako upečiem,  sa normálne prepadnú asi pod zem. Jednoducho po nich zľahne zem, ani prach nezostane. Dnes som piekla radšej pre istotu dve verzie jablkových chuťoviek - tak toto je tá prvá :) A poviem Vám - kombinácia brusníc s jablkami je jednoducho bezchybná.
Prísady :
* 500g lístkové cesto
* 1 rozšľahané vejce na potieranie

Plnka:
* 500g očistených nastrúhaných jabĺk
* cukor podľa chuti
* 1 ML mletá škorica
* šťava a nastrúhaná kora z polovice citróna
* 50g sušených brusníc
* 1/2 balíka citrónového pudingu /prášok/

1. Plnka: /- plnku som robila dvojnásobné množstvo, pretože polovica išla sem do týchto hrebeňov a polovica do týchto krehkých rohlíčkov /
- takže najskor si očistené nastrúhané jablká /aj so šupkou - tú rozhodne nechajte, udusí sa a nakoniec aj upečie, nech z tej plnky nie je blatko/ ochutíme cukrom, škoricou, šťavou a nastrúhanou korou z citróna, primiešame brusnice a podusíme spolu pod pokrievkou na miernom ohni caa 5-7 min
 2. potom do nich vysypeme puding - riadne premiešame a už bez pokrievky chvíľu povaríme /caa 3min/... prípadnú šťavu,  ak si jablká pustia, krásne zahustí  a  nám to nebude tiecť kade-tade. Dá sa použiť i iný puding , napr. vanilkový, ale ja som nechcela vanilkoú arómu, ten citrónový je tu naj, ale ak by ste nezohnali, radšej by som volila Zlatý klas, keďže je neutrálny, prípadne Maizenu /Gustin/ - kukuričný škrob
 3. a necháme vychladnúť
 4. lístkové cesto si rozdelíme na polovicu a každú časť na tenko rozvaľkáme, radielkom nakrájame kocky. Do každej kocky na jednej strane urobíme zárezy  /tá stredová čiara čo vidíte na fotke je len moja orientačná - nech tam nebehám s radielkom hocikade, takže určite ich v strede neprerežte .:))/
 5. a teraz si urobíme takú malú fintu : - všetky nakrájané kocky prenesieme  na plech vyložený papierom na pečenie. Budeme ich plniť priamo na plechu, nech  máme hrebene stabilné, lebo ja som tiež jeden zo takých šikovných ľudí, ktorému hneď všetko treskne na zem  - takže, žiadne zbieranie po zemi :) - plníme priamo tu ...
 6. okraje potrieme rozšľahaným vajíčkom,  naplníme
 7. pricapneme druhú polovicu cesta, potrieme vajíčkom a dáme piecť do vyhriatej rúry na 200 stupňov, pečieme caa 10 min
 8. upečené, necháme vychladnúť
 9. a vychladnuté poprášime cukrom a  "ham" - mlsáme :)

11 komentárov:

  1. mnam mam listkove cesto este vyskúsam

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Slávik, budem rada, nech chutííí .paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. viem si predstaviť tu úžasnú chuť, ale nemôžem vyskúšať

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ooch áno, tá plnka je úžasná - ale kľudne ju možeš použiť i do niečoho iného plneného, nemusí byť lístkové, cestíčko, ktoré možeš použiť Ty. paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Maťka, recpetík je fakt super rýchli čo mi vyhovovalo, nakoľko môj malý ochorel a všetci sme sa ako vajce vajcu začali pekne chorľavieť, že sme ledva žili ale toto nám dalo" novú chuť do života" hehe...viď foto..http://www.mimibazar.sk/rodinne_foto.php?id=759127 fakt neodolateľná kombinácia chutí

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Anka, veľmi ma teší, že som Ti aspoň týmto receptíkom pomohla k rýchlej mňamke, dúfam, že ste už zdravučkí. Ďakujem za krásny komentárik i fotečku.paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Maťka tvoje koláčiky navodzujú úúúúžastnu chuť na neakú mlsku,ovocné môžme hocijaké tak budem skúšať Betka

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Betuška ďakujem moooc za poklonu, hlavne aby chutilo, paa

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Už si opisujem recept. Určite niekedy vyskúšam, vyzerá to zdravo a veľmi chutne :)
    Vďaka.

    Ale zaujalo ma - do tej plnky nejde vôbec cukor? Alebo som ho prehliadla?

    OdpovedaťOdstrániť
  10. teší ma Letitia, je to taká rýchlovečka :D .. a cukor, ako som písala - podľa chuti a sladkosti jabĺk, ja dávam skutočne minimum, mám radšej jablkové náplne také trošku kyslejšie, nech to neprebíja chuť

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Aha už to vidím, bola som nepozorná. Vďaka za odpoveď a už sa teším až napečiem. :)

    OdpovedaťOdstrániť