nedeľa 10. októbra 2010

Tartaletky s traseným čokoládovým krémom

Takže - po mojom "vynájdení" traseného krému bez použitia šľahačky som si dnes vymyslela i čokoládový. Vlastne ma napadol hneď ako som robila ten prvý s mandarínkami, ale ešte nebolo kam ho použiť, resp. netreba sa stále prejedať sladkosťami :)))  . Na dnes sa nám ohlásila krátka návšteva a ja som chcela niečo zaujímavé, zároveň jednoduché a samozrejme rýchle :) Tartaletky svojim spôsobom spĺňajú všetko. Kým som nemala formu , robila som ich do tých vianočných plechových formičkových košíkov - veď i tak sa dá.  Náplne rôzne - podľa chuti, nálady a surovín, čo som doma našla. V podstate je to rýchlovka, zvlášť ak sa cesto upečie deň vopred a na druhý deň iba naplní - ale pri tomto trasenom kréme sa ani nedá hovoriť o nejakom veľkom pracovnom nasadení ... veď posúďte...
Prísady :
Cesto na tartaletky :
* 200g hladká múka
* 80g práškový cukor
* 1 vajce
* 130g maslo
* štipka soli


Trasený čokoládový krém:
* 1 čokoládový puding bez varenia Kréme Olé
* 150 ml uvarenej  čokolády
* 250ml acidofilné mlieko /čisté, bez príchute/
* 300g kyslá smotana
* 1-2 PL nutela /alebo iný lieskovo-orieškový krém/

1. najskôr si pripravíme cesto na tartaletky  - všetky suroviny dáme do misky
2. ručne vymiesime a odložíme do chladničky do potravinárskej fólie na 2 hodiny /cesto si môžeme pripraviť kľudne aj večer a na druhý deň s ním pracovať/
3. potom si ho rozdelíme na polovicu
4.  z oboch častí urobíme valček, ktorý rozdelíme na 6 rovnakých kusov
5. každý kúsok rozvaľkáme do okrúhleho tvaru / na pracovnej doske podsypanej múkou/  na veľkosť tartaletkovej formičky /vymazanej maslom a vysypanej múkou/, jemne ho tam vložíme, upravíme , popicháme vidličkou a dáme piecť o vyhriatej rúry na 180 stupňov na caa 11 min
6. upečené /ja mám takýto plech na 6 kusov tartaletiek/ necháme 1-2 minúty chladnúť a potom krásne vyberieme a odložíme na mriežku. Ďalšie vymazávanie formičiek už nie je potrebné  a postup s pečením zopakujeme

7. Trasený čokoládový krém :  - do 150ml horúcej vody dáme 3 ML práškovej horúcej čokolády, zamiešame a necháme vychladnúť
8. do misky s uzatvárateľným vekom vlejeme acidofilné mlieko, vychladnutú horúcu čokoládu a nasypeme čokoládový puding Kréme Olé, misku zatvoríme a poooriadne zatrepeme
9. acidofilný pudingovo-čokoládový krém utrepaný :)
10. pridáme doň kyslú smotanu a podľa chuti 1-2 PL nutely
11. premiešame a výsledný produkt nášho 2 minútového snaženia je na svete :)
12. naplníme ním upečené tartaletky
13. a možeme ozdobiť ovocím aké doma nájdete - u mňa voňavé modré hrozno z ocinovej záhradky

10 komentárov:

  1. Ahoj Martinka, poznam ta z MMB. Nakukla som tu na tvoje recepty a blog sa mi velmi paci. Tesim sa na dalsie tvoje mnamky a drzim palce s blogovanim :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veľmi pekne ďakujem za pochvalu Michaelka, som veľmi rada ... si zlatá :) paaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jej to vyzerá super :) určite skúsim len sa chcem spýtať Martinka, myslíš že to môžem urobiť do tortovej formy namiesto malých tartaletiek??? Ten krém stuhne ako puding????
    Ďakujem za odpoveď. Lucia

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ďakujem Lucka :), hmm a vieš, do tej tortovej formy by som to nedávala, totižto to cestíčko obávam sa, že by sa pri krájaní veľmi polámalo. ja kým som nemala tartaletkovú formu, dávala som buď do muffinkovej formy, alebo do tých vianočných plechových formičiek /košíčkov/ takéto dezertíky. A krém po zachladení stuhne, ale nie je vyslovene také hustý ako puding, je trošku krémovejší - povedzme ao termix, alebo tak . papa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dnesny vecer som venovala pozeraniu receptov na MMB a fakt som v nemom uzase. Nasla som tolko super receptov, ze tazko zacat :)
    Budem sa tesis zase na nieco nove. Len chvaaalim.
    Radka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj Radka, veľmi pekne ďakujem za krásny komentík, ja budem len veľmi rada, ak sa i dielka z radu receptov vydaria a budú chutiť, paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dalo by sa to aj do formy na muffiny? len byto nemalo taky pekny tvar vykrojeny

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Domkac:- určite áno, nemyslím, že by s tým mal byť problém

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ahoj, prosim ta mozem sa opytat, kde si kupila ten plech na tartaletky? som uz zufala a neviem ho nikde najst.

    Dakujem za odpoved Andy

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ahoj Andy, plech som kúpila v Lidli

    OdpovedaťOdstrániť