utorok 19. októbra 2010

Ryžové krokety s kukuricou

Keď neviete čo so zvyšnou ryžou - dá sa i takto .... tiež ma nebaví stále vymýšľať z toho rizoto a pchať  ju do mrazničky, kde na ňu nakoniec i tak zabudnem.
Prísady:
/samozrejme množstvo si treba upraviť podľa svojho zostatku ryže/
* 2 šálky uvarenej ryže
* 1 šálka mrazenej kukurice
* 100-120g nastrúhaný aidam
* 1 cibuľa
* 3 vajcia
* 1 PL strúhanka
* 3 struky cesnak
* soľ, vegeta, petržlenová vňať 
- okrem toho  olej na vysmážanie  strúhanka na obaľovanie  kroketiek

1. orientačne - čo všetko treba ... 
2. cibuľu si nakrájame na drobno a na troške oleja osmažíme do sklovita, necháme vychladnúť
3. pridáme ju  k ostatným surovinám  /syr nastrúhame/ - ochutíme koreninami, cesnak pretlačíme, dve vajcia boli nakoniec málo, tak som pridala i tretie 
4. poriadne zamiešame, ... a  "ucapkáme ", necháme nejakých 15 min postáť
5. a vždy mokrými rukami odoberáme kôpku ryžovej zmesi, stlačíme a pomocou strúhanky sformujeme kroketky  /najlepšia ryža je na to guľatozrnná, ja som mala síce dlhozrnnú, ale dá sa i tej, len je menej lepivá/
6. vysmažíme z oboch strán na rozpálenom oleji 
7. a odkladáme na papierový obrúsok na stiahnutie prebytočného  oleja
8. podávame so šalátom- ale môže sa napr. aj so zemiakovým pyré  - sú proste mňam :)

5 komentárov:

  1. Maťka, tento receptík je so zeleninovým šalátikom absolútne perfektný...ja som si ho troška doplnila, tým, že som dala údený syr kôli vôni a dodala som tam ešte 150 g prerastanej voňavučkej oravskej slaninky....no neskutočná chuťová bomba, polovička si po skvelej jasne tvojej rybacej polievočke ktorá mala jednoznačne úspecch....len tak sme si pršteky oblizovali, nehovoriac o tom ako sme si odfukli a krásne odychli po super obedíku...veľká vďaka za tvoje receptíky...:))) Anka29 z MMB

    OdpovedaťOdstrániť
  2. juuuuj Anka, - netreba ďakovať, som straaašne rada, že sa Ti obe jedlá vydarili a chutili, to je hlavné :), a veru pekne - tá ryža s údeným syrom a slaninkou - nie je o čom, si viem predstaviť že to musela byť fantastické, ja musím občas i takto trošku striedmejšie, lebo lekár kázal :(, ale po trošku si slaninky doprajeme i my, strašne ju máme radi :) paaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dobrý deň Maťka, uz na mmb som obdivovala Vaše nápady. A pár som už aj použila pri mojich pokusoch. No a musím povedať, že zatiaľ som nenašla nič, na čo nemám chuť :D Aj tieto krokety vypadajú úžasne.
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Janka, ďakujem krásne za pochvalu, veľmi si toho cením. Vďaka ešte raz. paaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dnes to idem vyskúšať :) Včera som totiž urobila toľko ryže, že neviem, čo s ňou. A rizoto to určite nebude :D som zvedavá, ako to bude chutiť :)
    SIMI

    OdpovedaťOdstrániť