piatok 3. septembra 2010

Jablkové lievance

Nie je nič horšieho ako keď máte chuť na lievance, prípadne palacinky a to cesto je také hrozné, lepí, raz je riedke, raz zasa moc husté - inokedy bez chuti.... fakt, niekedy katastrofa v kuchyni, najradšej by som všetko  vyhodila von oknom a odkrojila chlieb a natrela masťou s kúskom nejakej rajčinky /hmmm, čo je mimochodom strašne dobré :))/ a na lievance najradšej zabudla.

- tak tieto sú úplne fantastické a  napriek tomu, že sú sladkučké, nelepia na panvicu . Je ich  potešenie nielen robiť ale i jesť .....
  



A aby sa nám vydarili takto krásne,  potrebujeme tieto prísady:

* 500ml mlieko

* 2 vajíčka
* 80g pr.cukor
* 300g polohrubá múka
* 1 ML prášok do pečiva
* 2 jablká
* štipka soli

 POSTUP:
 1. v mlieku rozmiešame vajíčka, múku, soľ, prášok do pečiva a cukor.


2. necháme postáť /kľudne na kuchynskej linke/  nejakých 10 minutiek


3. zo stromu odtrhneme alebo ako ja- v obchode kúpime :)) 2 jabĺčka


4. a tie nastrúhame na veľkom slzičkovom struháku do cesta - premiešame vareškou


5.  malou naberačkou, alebo lyžicou naberáme pripravené cesto a na troške oleja /stačí potierať panvicu olejom každý 3x/ vysmažíme lievance


6. a po zatuhnutí okrajov krásne obrátime na druhú stranu


7.  prajem dobrú chuť.... sú krásne jemnulinké a chutné

6 komentárov:

  1. Maťka, tieto lievance keď som pozerala na tvoj blok ma tak uchvátili, že sme si ich hneď ráno urobili na raňajky a môj malý chrústik ich papal o dušu...no super nápad...ďakujeme anka29 z MMB

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Anka, som veľmi rada, že lievance malinkému drobčekovi chutili. To poteší najviac. paaa a ďakujem za komentárik .

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Martinka,tak som ich dnes skúsila,a ako inak dopadlo to super,lievance sú veľmi chutnučké,a ozaj sa nelepia,aj ked tam ide toľko cukru.Pochutili sme si

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Martulinka, som veľmi rada, že si sa nesklamala v receptíku. ďakujem za správičku.paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Martinka,
    Ďakujem za receptík, zatra budú k obedu, už sa na ne tešíííííím.
    Pekný večer,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Urobila som ich presne podla vas a su bajecne, s kuskom zdravia vo vnutri ��. Deti ich miluju

    OdpovedaťOdstrániť