nedeľa 29. januára 2012

Tvarohové muffiny s kúskami čokolády

... po dlhšom čase trošku zmeny a upiekli sme si obľúbené tvarohové muffiny, inšpirovala som sa knihou Muffiny, ale samozrejme zasa všetko pomenila :) . ...
po 1. - bola som značne lenivá  vymýšľať komplikované koláčiky
po 2. - bola som lenivá aj vôbec niečo piecť
po 3. - bola som lenivá stápať čokoládu a doma som objavila ešte kadejakých mikulášov, ktoré boli potrebné spotrebovať
po 4. - aj keď som bola lenivá - tieto muffiny sa dajú pripraviť takmer so zatvorenými očami 
po 5. - zababrete iba jednu misku :))) - čo je tiež výhoda

Suroviny na cca 20 ks muffín:

* 2 vajcia
* 150g kryštálový cukor
* štipka soli
* 250g hrudkovitý tvaroh
* 250g hladká múka
* 100ml olej
* 200ml kefírové mlieko /acidofilné ... a pod./
* 1 prášok do pečiva
* cca 120-130 g nasekanej čokolády



Postup:
1. vajcia s cukrom vyšľaháme do penista
2. pridáme ostatné suroviny /bez čokolády/- múku premiešame s práškom do pečiva  - spolu všetko  prešľaháme
3. a nakoniec primiešame nasekanú čokoládu, /akúkoľvek - či horkú, či mliečnu, to je jedno ... ja som zlikvidovala jedného čokoládového čerta a mikuláša/
4. muffinové košíky vyplníme cestom do 3/4
5. vložíme do  vyhriatej rúry na 180 stupňov a upečieme - pečieme približne 25 min, sledovať, lebo každá rúra pečie inak
6. a hotovo :) .. ja si idem slávnostne a spokojne vyložiť nohy, lebo napriek mojej dnešnej lenivosti  som niečo stvorila  :)))



25 komentárov:

  1. Vyzeraju uzasne. Velmi pekne su tie formicky. Skoda, ze nemam doma hrudkovity tvaroh:))))))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vďaka Adíík, áno tie formičky sú tvarovo perfekné, strašne sa mi páčia tiež

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak to bych si nechala líbit...A ta forma na muffiny je taky skvělá.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. krasna forma naozaj..a chutovo si to viem predstavit uplne, mnam mnam mnam! len u nas so "zabudnutym" mikulasom asi este nikdy nebol problem :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Určite vyskúšam, je tam zvláčňujúcich prísad, takže aj z mojej múky by to mohlo byť ok, dám vedieť

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ďakujem Vám krásne Marysity, Ivka, Matík :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ja mám doma 2 mikulášov a nejaké salónky (že makové), tak možno skončia podobne. Veľmi pekné formičky.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Kinguška, ja som našla ešte asi ďalších 6 ... tak to budem musieť ešte nejako "sprovodiť zo sveta" :)))) ... fíí .. makové salónky ?.. to som ešte ani nevidela, ale pravda je, že po iných salónkach som nikdy nepátrala.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. tie su paradne!!! a tie formicky sa mi veeelmi pacia!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Maťka...muffiny sú nádherné.....tiež mám tieto silikónové formičky....musím skúsiť podľa teba upiecť.
    Ja som si to dnes zjednodušila...urobila som medový krémeš,lebo som bola skorolenivá:-)))
    Boba /bombiska/

    OdpovedaťOdstrániť
  11. krásne formičky, malé ružičky :) tvaroh síce nemám, ale zaobstarám, mám doma muffinofilku malú, takže bude šťastná, ďakujem :))

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Boženka ďakujem, ja som sa tým formičkám tak tešila, pretože aj z toho najjednoduchšieho receptu dokážu svojim tvarom vykúzliť lákavé mlsnôtky. No vidíš aká si ty šikovnica - medový krémeš, mňam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Andurejka, veľmi ma teší . Hlavne aby chutilo, paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Maťka, nechala som Ti u mna na blogu jeden odkazíík :-)http://yummysweets-rikinka.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Martinko, muffinky jsou výborné,pekla jsem s čokoládou a když došla dala jsem brusinky. Díky za recept. Jindra

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Jindruška, veľmi veľmi ma teší :), a kombinácia brusnice - veľmi dobrá voľba ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. máš krásne recepty a aj fotky, celý tvoj blog sa mi velmi páči! :-)

    OdpovedaťOdstrániť