nedeľa 26. júna 2011

Čokoládovo - tvarohové muffiny

     Posledné obdobie sa snažím do varenia, pečenia zapájať viacej i dcérky, lebo predsa -  treba ich iniciatívu podchytiť, kým sa im chce. Tak aj muffinky si piekli samé. Lucinka piekla bábovku a Linduška tieto muffinky. Každej som kúpila ku dňu detí zápisník na recepty, najskôr si ich pekne zapísali /ja diktovala postupy :D/ a potom som ich mala plnú kuchyňu. Nakoniec to ale všetko dobre dopadlo, Lucinke sa bábovka vydarila nádherne /tú som ani nestihla odfotiť :D/ a Linduškine muffinky sa vydarili skvele tiež.
    A s receptíkom na muffinky sa s Vami podelíme.
/ sranda bola, keď oba výtvory už boli konečne v rúre a piekli sa, samozrejme kuchyňa zostala ako po výbuchu. Pýtam sa a kto bude upratovať ? - žiadna odpoveď. Nakoniec z nich vypadlo, že asi ja, lebo oni piekli :DD. Pochopiteľne som s tým nejasným návrhom nesúhlasila - a po dohovore to dopadlo tak, že jedna umývala, druhá utierala riad, ... odo mňa letela veľká pochvala a nakoniec boli na seba pyšné, ako to hravo zvládli :D/



Prísady:
* 250g jemný tvaroh
* 200g polohrubá múka
* 1/2 prášku do pečiva
* 100g horká čokoláda
* 2 vajcia
* 125g maslo /Hera/
* štipka soli
* 125g kryštálový cukor

- o nejakom fotetí v priebehu pečenia nebolo ani reči, mala som vôbec problém ich usledovať, aby všetko dopadlo Ok, keďže, každá piekla niečo iné. Ale receptík je veľmi veľmi jednoduchý - nedá sa na ňom čo pokaziť.

1. celé vajcia vyšľaháme s cukrom /šľaháme minimálne 5 min/
2. vo vodnom kúpeli rozpustíme maslo s čokoládou /necháme schladnúť do vlažna/
3. do vyšľahaných vajec s cukrom pridáme rozpustenú čokoládu s maslom, ďalej múku, soľ, prášok do pečiva, tvaroh ... a už iba spolu jemne zašľaháme
4. cesto rovnomerne rozdelíme do muffinkového plechu vyloženého košíkmi
5. vložíme do vyhriatej rúry na 180 stupňov a pečieme caa 25 min
6. Prajeme dobrú chuť

2 komentáre:

  1. Nádherné muffinky, posielam dievčatám veľkú pochvalu,keď budú po Tebe, budú z nich také isté super kuchárky ako ty! Ozaj, včera som robila Tvoj tvarohový koláč s ríbezľami (ja s rebarborou a jahodami), mňam, sme si pochutili, už som sa tak tešila, že si ho urobím, len som čakala na to správne ovocie...Darina B.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujeme Darinka mooc za krásnu pochvalu, malé to zatiaľ baví, Lucinka zahlásila, že už by si konečne chcela zapísať do zápisníka aj ako sa pečie nejaké mäso :DDD, nie iba koláčiky, tak si vravím "fíííha" :D. .... A vieš, že som uvažovala tiež teraz nad tým tvarohovým, že ho upečiem ? - ale nejak padol los na ten čoko s tvarohom, tak sme odložili, ale mňam, my ho máme tiež veľmi radi, som rada, že sa u Vás tiež tak ujal , paaaaa

    OdpovedaťOdstrániť