nedeľa 8. mája 2011

Dvojfarebné sladké rožky

     Rozhodovala som sa - upečiem vianočku ?  alebo bábovku ? ... nie, nie, ani jedno ani druhé. Pôvodný recept bol v jednej z kníh "recepty zo života" - prešiel mojimi menšími úpravami - vlastne to ani nebol recept na rožteky, to ma len tak napadlo pri čítaní, že "dalo by sa" - a nakoniec sa tak i skutočne stalo, cestíčku som dopomohla trošku zrožkovatieť.  Nedalo sa odolať ..... :D 
    Už iba kakavko k nim a vyložím si nohy :D.

Prísady :
* 550g polohrubá múka
* 125g kryštálový cukor
* 1/2 kocky droždie
* 80ml olej
* 1/2 ML soľ
* 300ml acidofilné mlieko
- okrem toho : 1 PL /kopcovitejšia/ kakao  a 1 rozšľahané vajce s 1 Pl mlieka
- rozpustené maslo na potretie upečených rožtekov

Postup:
1. všetky suroviny - okrem kakaa, vložíme do misky,/ droždie rozdrobíme, acidofilné mlieko trošku nahrejeme/ a vypracujeme jemné cesto. Rozdelíme ho na polovicu a do jednej časti zapracujeme kakao rozmiešané v troške mlieka.  /ak by boli cestá príliš riedke, prisypeme múku, ak husté, prilejeme mlieko, mne stačilo, tak ako som napísala - ale každá múka absorbuje inak/ . Cestá necháme 1 hod kysnúť, majú byť ani riedke ani príliš hutné..
 2. po vykysnutí si každé cesto rozdelíme na 3 časti. /tj. budeme mať spolu 6 častí - 3 biele a 3 kakaové/. Každú jednu časť vyvaľkáme do kruhu. A na každú bielu časť položíme kakaovú,  nožom rozdelíme na 8 trojuholníkov, ktoré zrolujeme od najširšej časti do tvaru rožteka.
 3. ukladáme na plech vyložený paierom na pečenie, necháme podkysnúť caa 15 min, potom potrieme rozšľahaným vajíčkom s mliekom a vložíme do vyhriatej rúry na 200 stupňov, pečieme caa 15 min, sledovať.
 4. hneď po upečení potrieme rozpusteným maslom. Prajem dobrú chuť.

15 komentárov:

  1. Jeeeej, Mati! Tie vyzeraju uzasne, idealne ranajkove pecivo!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Máš pravdu Marianka, ja len dúfam, že nám k tomu raňajšiemu kakavku zopár zostane :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujem Andrejka za pochvalu, sú aj skutočne veľmi chutné

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nádhernéé rožteky Martinka,priam lákajú k nakousnutíí.Marta

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Martulík, vďaka moc, jooj a veru vylákali nás riadne :DD

    OdpovedaťOdstrániť
  6. krasne rozteky,Matka:)a rano aj den je hned sladsi,vsak?:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Matík vďaka moc, presne tak - len tie sladké kilá keby sa tak nelepili :DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Vypadají moc krásně, takové vypečené slaďučké rohlíčky bych si hend zakousla, a nejen k snídani :-) Píšu si do svého neuvěřitelně dlouhého seznamu receptů k vyzkoušení (poté, co jsem objevila tvůj a další bezvadné slovenské blogy se dobroty, které "prostě musím" zaručeně vyzkoušet nějak moc prodlužuje :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Matka no tie rozteky vyzeraju bozsky!!! A tie sladké kilá....mi nieco hovor...:-D

    OdpovedaťOdstrániť
  10. mnam fantasticky vyzeraju naozaj, urcite vyskusam, deti sa budu vytesovat. Ja som sa tiez tento vikend zmohla na rohliky ale slane, sotva vydrzali po svoj ucel, tu su http://lucylovetobake.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Madli ďakujem moc za pochvalu, bola som veľmi spokojn s receptíkom, ani som si nemyslela, že po nich tak rýchlo blafne, keďže nemajú žiadnu plnku a nakoniec som bola veľmi prekvapená :D. Inak u mňa je to tiež tak so skúšaním nového, oooch keby sa tak všetko dalo ... :D

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Slávik môj ďakujem krásne - veru je to tak, snažím sa to sladké tiež obmedzovať ... ale niekedy je to fakt ťažké :DDDD

    OdpovedaťOdstrániť
  13. budem rada Lucka, mňa tiež čaká slané pečenie, malé si tento víkend zažiadali niečo zasa z iného súdku, tak kto by im odolal však ? Idem pozrieť na tie Tvoje , paaa

    OdpovedaťOdstrániť