streda 15. decembra 2010

Medovníky s melasou

    ... a na tieto som bola straašne zvedavá, ako budú chutiť. Musím povedať, že ma vobec nesklamali a som rada, že som sa ich nakoniec odhodlala vyskúšať, lebo melasu som v medovníkoch použila prvý krát - ale rozhodne nie posledný. K melase som mala vždy také - povedzme trošku predsudky, lebo kedysi ako študenti potravinárskej školy sme občas praxovali  v cukrovare a každý si vie asi predstaviť ako prenikavo "vonia" cukrová repa pri jej spracovávaní. .. no des. A zvlášť, ak ste účastníkom pri jej výrobe :)))  Ale trstinová melasa je niečo úplne iné - samozrejme má svoju špicifickú voňu i chuť, ale rozhodne to nemožem porovnávať s melasou repnou, veď túto som  normálne ochutnávala prstom, čo pri repnej rozhodne nehrozilo :)). Má veľmi zaujímavú chuť, takú hmmm do karamelova a to nevravím o tom, že je i zdravá :).  Medovníky chutia tak supersky perníkovo- čokoládovo- medovo ... no proste, ani Vám neviem lepšie popísať tú skvelú chuť .... A sú taktiež mäkučké ...
Prísady:
* 550g hladká múka
* 200g práškový cukor
* 2 PL preosiate kakao /kopcovité PL/
* 3 PL med /caa 115g/
* 3 ML perníkové korenie
* 2 PL trstinová melasa
* 3 vajcia
* 125g Hera
* 1 ML sóda bikarbóna
- okrem toho: 1 rozšľahané vajce na potieranie medovníkov

1. suché suroviny : múka, cukor, sóda bikarbóna, preosiate kakao, perníkové korenie si v miske premiešame vareškou

 2. pridáme vajcia, melasu, mierne zohriaty med, zmäknutú heru a ručne vypracujeme cesto
 4. ktoré zabalíme do potravinárskej fólie a na noc odložíme do chladničky
 5. na druhý deň rozvaľkáme na múkou podsypanej pracovnej doske na hrúbku caa 0,5cm a vykrajujeme formičkami rozne tvary 
6. ukladáme na plech vyložený papierom na pečenie, potrieme rozšľahaným vajcom a pečieme vo vyhriatej rúre na 180 stupňov caa 5-6 min /sledovať/
 7. upečené odkladáme na rovnú podložku, kde ich necháme do vychladnutia, aby sa nezdeformovali  .
8. Prajem príjemné Vianočné mlskanie :) ................./z uvedenej dávky Vám výjde caa 4-5 plechov medovníkov, ktoré rozvoňajú celý dom, byt, alebo nejaký iný prístrešok :)/
 


5 komentárov:

  1. Vypadají krásně, jsou opravdu hned měkké? Já už mám sice cukroví napečeno, viz: http://madlinakuchyne.blog.cz/1012/recept-na-domaci-nutellu-a-reportaz-z-vanocniho-peceni
    Ale většinou dávám svým bližním i nějaké jedlé dárky a tyto medovníčky se mi moc líbí. jen se chci zeptat, jestli je nutná ta Hera, opravdu ji nemám ráda, je možné nahradit ji máslem nebo to bude mít nějaký vliv např. na strukturu těsta?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem Madli :), si šikulka - ja iba tie medovníčky :)), čo sa týka týchto medovníkov :- áno, po upečení sú mäkučké, ja som ich mala dokonca vyložené len tak v kuchyni a 2 dni čakala, aby stvrdli :DDD, lebo ja radšej také chrumkavé-keksíkové. Heru možeš kľudne nahradiť maslom, nemyslím, že by to malo mať vplyv na štruktúru cesta, iba bude chutnejšie. Síce odskúšané to nemám, lebo tieto som konkrétne robila 1x, ale krásne držali tvar, nerozlievali sa, tak myslím, že pár % tuku naviac tomu rozhodne neuškodí..

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vypadají skvěle, musím už taky začít péct a tento recept láká k vyzkoušení!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ďakujeem HaF, mňa tiež čaká ešte víkendové pečenie, tak uvidím ako to vlastne budem stíhať :), tieto medovníčky sú skutočne mooc fajn a chutné :) aa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. jaj krásne sú na zjedenie zajtra kupujem melasu a vyskúšam anka m.

    OdpovedaťOdstrániť