štvrtok 21. októbra 2010

Smotanové tartaletky z lístkového cesta

- no neviem, toto je skutočne práca na max 10 min a keď by som započítala do toho pečenie - tak o 20 min nemáte čo robiť, nanajvýš počkať kým dezertíky vychladnú :) ... ale tá chuť - je proste okúzľujúúúúúca ....

Prísady na 6ks maxi tartaletiek :

* 270g lístkové cesto /mala som chladené/
Krém:
* 400g kyslá smotana
* 2 žĺtka
* 2 vanilkové cukry
* 1 PL /zarovno/ práškový cukor
* 1 PL Gustin /maizena/ - kukuričný škrob
* kora z polovice citróna

- okrem toho - ovocie /mango, broskyne, nektarinky, slivky .../, hnedý cukor,  mandľové lupienky a rozšľahané vajíčko na potretie

1. lístkové cesto som ešte trochu rozvaľkala do šírky a rozdelila na 6ks radielkom
2. tartaletkovú formu jemne vymažeme /ozaj jemnúčko/ olejom, aby sa cesto pri pečení neprichytilo, lebo lístkové cesto je niekedy potvorka :), a rozdelené štvorce jemne vtlačíme do formičiek, okraje založíme ... mne osobne sa to veľmi páči takto nepravidelné - nechcem to mať ako z cukrárne presný kruh  a ďalšia vec - ostalo by mi zasa kopec kúskov cesta, ktoré by boli nepoužiteľné  a toto tak efektne vyzerá  ....  nezabudneme ich na dne popichať vidličkou 
3. prichystáme si ovocie, aké máme práve doma - jooj ,ja som sa veľmi potešila, že to mango u mňa bolo úúplne úžasné sladučké, dozreté  .............ovocie si nakrájame na kúsky
4. suroviny na krém si vymiešame
5. mňamky,  už tu bol veľmi chutný 
6. krém rovnomerne nalejeme do tartaletie, poukladáme nakrájané ovocie
7. letmo rozhodíme mandľové lupienky a zľahka posypeme hnedým cukrom, okraje potrieme rozšľahaným vajíčkom a dáme piecť do vyhriatej rúry na 200 stupňov na 10 min
8. upečené vyberieme na mriežku a necháme vychladnúť 
9. ... a už sa iba snažíme, kým to vychladne- aby sme sa na to hneď nevrhli :) ... prajem príjemné mlskanie v tomto sychravom dni

10 komentárov:

  1. Mňáááááááááááááááám,viac k tomu asi netreba.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mangovéeeeeeeeeee juuuuuuuuuuuuuuuuuj

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Máš pravdu Slávka, to mango je tam božskéééé ..

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Matka ake uuzasne a jednoduche tartaletky ,urcite su jemnucke lahodnee mnaaaam ...musim si kupit takyto prakticky plech...pa Alka

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ďakujem Alka:), presne si to vystihla a veru zmizli rýchlosťou blesku, manželovi som ledva zachránila jeden kúsok:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Martinka... klobúk dolu pred Tvojou kreativitou... čo Ty dokážeš s tým lístkovým cestom stvárať... ďalšie umelecké dielko. Mango milujem, skvelá chuť - nečudujem sa, že žabkám tak veľmi chutilo... :))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. ďakujem moja zlatá za poklonu :)- ja som sa tak z toho manga tešila, bolo úplne perfektné, tak trošku s obavami som ho kupovala, lebo posledné razy bolo dosť hrozné - resp. hneď na vyhodenie :( A veru nakoniec z toho bola úžasná mňamka - aj málo bolo :DDD paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ty bláho, slitntám jako Pavlovův pes - rychlé, efektní a úžasné ... co víc si člověk může přát :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Madlenka, ďakujem krásne, jooj áno u nás sa len po nich zaprášilo, rada experimentujem z lístkového cesta - je veľmi vďačné na rýchlu prípravu kadečoho :) a pritom chutné. paaa

    OdpovedaťOdstrániť