štvrtok 14. októbra 2010

Hrnčekové cookies

- veeľmi rýchle cookiesky bez použitia váhy. Ako zvyčajne - ohromne rýchly recept.
Prísady:
* 1 hrnček ovsené vločky
* 1 hrnček ražné vločky
* 1 hrnček polohrubá múka /dávala som celozrnnú/
* 1 hrnček jemne sekané orechy
* 1 hrnček kryštálový cukor /dala som v pomere biely s hnedým 1:1/
* 1 vanilkový cukor
* 2 vajcia
* 125g maslo
* 100ml voda
* 1 ML sóda bikarbóna
* štipka soli
- caa 100g horkej čokolády na ozdobenie 
/použila som hrnček o objeme 250ml/

1 . do misky si dáme vločky, múku, cukor, soľ a sódu bikarbónu
2. a aby sme ich mali pekne keksíkové - všetko rozmixujeme /alebo pomelieme, ale ja mlynček nemám, tak u mňa ručný ponorný šľahač
 3. pridáme ostatné suroviny - vajcia, vodu, rozpustené maslo a nezabudneme na orechy
4. rozmiešame vareškou a necháme na kuchynskej linke postáť caa 30 min
5. na papier na pečenie ukladáme malou lyžičkou väčšie kôpky ďalej od seba, lebo pri pečení sa rozlejú
6. upečieme vo vyhriatej rúre na 200 stupňov caa 8-10 min / na povrchu budú mäkké, krehké/ - tak treba sledovať
8. necháme ich nejaké 3 minúty chladnúť na plechu a potom odložíme na mriežku, kde ich už vychladnuté ozdobíme rozpustenou horkou čokoládou ... prajem príjemné mlsanie /z tejto jednej dávky mi vyšlo 64 cookiesiek, ktoré sú po upečení mäkučké, ak chcete aby Vám také zostali-skladujte ich v uzatvorenej dóze. Ak z nich chcete chrumkáčiky /ako ja/- nechajte ich voľne položené - na suchom mieste /

18 komentárov:

  1. uuuuuuuuuuj Matka tie vyzerajú na zahryznutie,mnaaaam.Ja mam veru posledné týzdne také chute na chrumkanie,len zhánam chutne receptíky a ozaj ak su také chrumkavé ako vyzerajú tak ich coskoro urobím.mnam mnam

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujeem Slávinka, tieto sú po upečení makučké, ale ja ich také nemám moc rada /tiež radšej chrumkáčiky/, tak ich nedávam do žiadnej krabičky - nechávam ich iba tak voľne položené v kuchyni a oni sú na druhý deň už také fajné chrumkavé :) - ale v zálohe mám ešte jeden receptík - to sú chrumkáčiky, tak tie budem robiť asi na budúci týždeň - uvidím :))) paaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. no ja som minule robila tie arasidové co mám recept na mmb a tie sú presne také chrumkavé na aké mám chut,len hladam nieco nové.tak si pockam do budúceho týzdna na tie chrústavé ;-)pa

    OdpovedaťOdstrániť
  4. jasne, ja tiež stále niečo nové hľadám :)) toto je taký strašne starý recept, som vyhrabala doma. Ale ak chceš ozaj chrumáky - veru počkaj do budúceho týýždňa:))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Maťka skvelé koláčiky vypadajú ako Hobbits a tie mám moc rada :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Vďaka Andrejka. Ja ich mám tiež moc - hobbits patria k mojim obľúbeným keksíkom. Tieto sú také makučké, preto ich nechávam stvrdnúť len- tak vľne položené, ale chuťovo sú veľmi fajn. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Paráda Martinka... milujem taketo chrumkavce, presne to vystihla Rajka - vyzerajú ako Hobbits, moje obľúbené keksíky, takže ich určite vyskúšam... ďakujem opäť za super inšpiráciu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ahoj Evička, ďakujeem :)) ja som práve dochrúmala zopár týchto cookiesiek - /jooj už iba zopár posledných zostalo :(/ a sú ozaj také správne chrumavé, len ich netreba dávať do uzatvorenej dózy, lebo zmaknú. Či sú ako hobbits - no neviem, sú trošku podobné, ale na pravý hobbitovský recept som ešte nenatrafila :( - i keď tieto patria k mojim obľúbencom. Budem rada, ak ich vyskúšaš a povieš svoj názor na ne. paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Včera večer som upiekla tieto cookies aby bolo čo zobkať ,alebo ak by sa stavila nejaká návšteva.Môj manžel,ktorý mimochodom takéto keksíky nie veľmi obľubuje,ešte ani čokoláda nestuhla,spratal asi polku.Takže u nás mali úspech.Lívia B.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. jeeej Livika - to som rada :)) a ešte keď i manželovi chutilo - no paráda, teším sa. Ďakujem krásne za správičku.paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Maťka, cez víkend som upiekla tvoje hrnčekové cookies /hrnčekové sú moje najobľúbenejšie receptiky/ sú jemnučké, krehučké a moje polovička sa nevedela ich nabažiť a okomentovala "výborné, ako si ich robila, také som ešte nejedol"...proste bodovala som týmito cookies ...dakujeme za inšpiráciu a moje cookies neboli také ukážkové ako tvoje ale zato chutili skvelooo http://www.mimibazar.sk/rodinne_foto.php?id=753395

    OdpovedaťOdstrániť
  12. juuuuu Anka, to sa tešíím /ja tiež mimochodom zbožňujem hrnčekové receptíky/ a pozrela som i fotku, sú krásnučké, vydarené. Ďakujem Ti krásne za správičku. paaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  13. mňám :) škoda že nemám ražné vločky :) ale nahradím ich

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Prave som ich spravila aj ja a neviem sa s prepacenim "dozrat" :-P.. mnaam dakujem za recept!

    OdpovedaťOdstrániť
  15. vynikajúce, papali sme ich na návšteve a hneď som si pýtala recept, o chvíľu sa aj ja do ich pečenia idem pustiť.... tak verím, že výjdu, ďakujeme za inšpiráciu=) a tešíme sa na ďalšie

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Vynikajúce,práve dopekám posledný plech.A robila som aj tie čokoládovo-ovsené cookies-sú mňamkové!!!! A vydarili sa mi oboje,vrelé ďakujem,za tieto receptíky :-D

    OdpovedaťOdstrániť