sobota 23. októbra 2010

Banánové palacinky

Máloktorý človek nemá rád palacinky - u nás je to tiež tak, zmiznú vždy rýchlosťou blesku. Moje malé mi zasa priniesli zo školy banány a ja som mala zasa veľký problém ako ich spotrebovať, keďže oni ich moc nechcú v normálnom stave. Ale akonáhle ich niekam vopchám - nie je problém. Tak mi vždy šedé bunky pracujú na plné obrátky a ja som donútená niečo z nich vymyslieť. Tak to bolo i s týmito palacinkami - receptík ma riadne potrápil, kým som ho vytvorila tak, aby vyhovoval mojim podmienkam, pretože ako vieme - keď sa do cesta pridá banán - je veľmi jemné a  má tendenciu trhania . Takže som potrebovala ešte :
1. aby nelepili na panvicu
2. aby boli sladké /lebo ich máme veľmi radi  len tak - holé bez náplne/
3. aby som použila minimum oleja pri ich smažení

- takže - juchúúúúúú - konečne po niekoľkých neúspešných pokusoch sa s Vami môžem podeliť o receptík, ktorý spĺňa všetko - pretože to nie je klasické palacinkové cesto, ale cesto banánové tj. s prídavkom banánu ...

Prísady:
* 300ml mlieka /ja musím používať iba sójové/
* 1 zrelý banán
* 2 vajcia
* 1 PL kryštálový cukor
* 1 pohár /250ml/ polohrubá múka
* 1 PL maslo /stuhnuté - kopcovitá lyžica/
* štipka soli

1. všetky suroviny si dáme do misky - banán roztlačíme vidličkou na kašu, maslo si dáme rozpustiť do hrnčeka a tekuté /vychladnuté/ ho tam nalejeme
2. vyšľaháme hnetacími metličkami cesto, ktoré odložíme na 30 min do chladničky
3. na panvici,/  ktorú stačí potrieť iba prvý krát olejom, potom už netreba/ - smažíme palacinky
3. aj z druhej strany :) - krásne sa dajú otočiť 
4. ..... a v konečnom dôsledku si môžeme i zamlsať ... no nie ? :))

10 komentárov:

  1. ooooch nerob chute na vecer,hned by som ich spráskla

    OdpovedaťOdstrániť
  2. chi :)) - mi hovor, ja som už napráskala :DDD, začínam uvažovať nad jablkom :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mnam, vyzeraju super, prave si tiez pochutnavam na palacinkach, i ked iba klasickych ;)
    adusha

    OdpovedaťOdstrániť
  4. jaaj Andrejka u nás tiež palacinky vždy, všade, pri každej príležitosti a akékoľvek :DDD a z týchto som sa obzvlášť veľmi tešila. Ďakujem Ti krásne za komentárik. paa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. perfektný receptík :-) Práve som ich dokončila a sú úžaaaaaaaaaaaaasnééééééééééééé.
    Veľmi rada si Maťka prezerám Tvoje recepty a veľa z nich som už aj skúsila. Nesklamal ešte ani jeden. Ďakujem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Veľmi pekne ďakujeem za krásny komentárik:) naozaj veľmi potešil. Veľká vďaka.:) paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  7. môže sa maslo napríklad nahradiť ramou? minulo sa nám už totiž a ja by som si strašne rád dal teraz tie banánové palacinky...s plným žalúdkom sa mi totiž lepšie učí do školy... :)
    Patrik

    OdpovedaťOdstrániť
  8. jasne dá :), maslo je síce chutnejšie - ale v prípade núdze a prázdneho žalúdku sa dá použiť i rama :)) ... tak príjemné učenie Patrik:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. ďakujem za recept, palacinky boli skvelé :)) pochválila ich dokonca aj mamka :))
    určite vyskúšam aj ďalšie recepty z Vášho blogu...ste jednoducho inšpiráciou pre nás všetkých :))

    Patrik

    OdpovedaťOdstrániť
  10. jeej tak to ma teší Patrik. Ďakujem krásne.:)

    OdpovedaťOdstrániť