nedeľa 1. mája 2011

Čokoládové muffiny s bielou čokoládou

     .... nemôžem si pomôcť, tie čokoládové majú u nás najväčší úspech.  Najnovšie si dcéry vymysleli všade pridávať bielu čokoládu, tak i tieto muffinky vo svojom brušku obsahujú jej malé kúsky. Piekli si ich samé, samozrejme s mojou asistenciou :D. Nakoniec mi zdrhli z kuchyne aj s miskou v ruke a predbiehali sa, ktorá prvá vyškriabe misku :DD. To, že na muffinky treba dávať pozor i keď sú v rúre už nechali samozrejme na mňa :D. No - hlavne, že sa mali k činu a priložili ruky k dielu :D

... postup som nefotila, myslím, že pri týchto muffinkách ich ani netreba, veď keď ich i deti zvládnu ... a celková práca okolo nich je na 5 minutiek.

Prísady na 18 ks muffiniek:
* 150g hladká múka
* 150g polohrubá múka
* 2 vajcia
* 125g kryštálový cukor /ja miešam biely s trstinovým/
* 100ml olej
* 300ml acidofilné mlieko
* štipka soli
* 1 prášok do pečiva
* 2 PL kakao
* 100g nasekaná biela čokoláda
* 50g nasekaná horká čokoláda

1. v jednej miske zamiešame suché suroviny: múka, cukor, soľ, kakao,  prášok do pečiva
2. v druhej miskej premiešame vareškou mokré suroviny: vajcia, olej, acidofilné mlieko
3. spojíme obe misky, premiešame - vareškou úplne stačí
4. pridáme nasekané čokolády a porozdeľujeme do muffinkového plechu vyloženého košíčkami
5. vložíme do vyhriatej rúry na 180 stupňov, pečieme caa 20 min, sledovať
6. prajem dobrú chuť

18 komentárov:

  1. Jéééj Maťka aj ja som dnes piekla mafinky (neskôr pridám receptík):) No máš veľmi šikovné dcérky keď sa takto chytajú piecť a čokoládkové sú aj u nás naj, isto sa budem inšpirovať mufinkami tvojich žabiek:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :DDD, máme spoločné chute však ?, teším sa zasa ja na tie Tvoje. Malé musím trošku poháňať, aby mi nezleniveli, keď majú chuť niečo robiť, ale zatiaľ sa snažia, uvidíme neskôr :DD

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vyzerajú super, máš doma šikovné baby Martinka. S tou bielou čokoládou sa mi to ľúbi.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Matka, to je super, ze Ti pomahaju, ja toho mojho syna viem akurat donutit zemiaky osupat aj to hundre, ze detska praca je u nas trestna:-))), mozno ho na taketo muffiny navnadim:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ivka, ďakujem. Dúfam, že im to vydrží i do budúcna :DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  6. No vidíš Ľudmilka, ja ich zasa tie zemiaky neviem donútiť, tie sú ako za trest :DDDD .

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Z Tvojich báb vyrastú raz šikovné kuchárky, základ majú dobrý :))).

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Já dnes ráno také pekla čokoládové mufínky!
    Střílela jsem to od oka, jen jsem zamněnila mléko za bílý jogurt a šupla jsem tam jednu velkou velkonoční čokoládovou figurku! Asi kulinární telepatie! Ty tvé vypadají krásně!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Maťka,Muffins milujem aj ja,hlavne pre ich jednoduchú prípravu:))Určite vyskúšam aj tieto.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Mnam mafinky, vdacna rychlovka pre deti :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Matka mas sikovne dievcence. Ved maju byt pokom sikulky. A cokoladove muffiny su naj a este ked ukryvaju kusky bielej cokolady, tak to nie je co riesit

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Tebe je hej, mat doma take sikovnice ;o) Muffinky s bielou cokinou, by som si jeden zobla ;o) mnammmm!

    OdpovedaťOdstrániť
  13. HaF, vďaka za poklonu, inak ja tiež veľa vecí robím od oka, v podstate i tieto muffinky sú príkladom, preto, hneď mávam papier s perom nablízku a zapisujem - človek nikdy nevie, kedy sa čo vydarí a potom by mi bolo ľúto, že druhý krát sa mi nevydaria podľa predstáv :DDD Tieto som len tak z brucha suroviny diktovala dcérkam, keď sa chytili piecť :DD Inak - tie veľkonočné figúrky - no zvažujem tiež ako ich zlikvidovať :DD

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Sylvi, budem rada, presne ako píšeš, jednoduché, rýchle, chutné ... pri takýchto jednoduchých receptíkoch si človek i má čas oddýchnuť a na moment vyložiť nohy, veď i to treba občas .DD

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Michaelka, presne tak a práve preto vyberám pre ne také ľahučké receptíky, nech ich neodradím do budúcna :D

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Adrika, ďakujeme zo srdiečka. &ja tiež preferujem tie čokoládové , no čo už - potrebujem tú farbu a chuť čokolády :DD

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Marianka ďakujemeee. Ja fakt tú bielu čokinu moc nemusím, ale v tomto pečení je skvelá a najnovšie tá biela parížska šľahačka s ňou ma úplne prekvapila, takže rozhodne nie naposledy .D

    OdpovedaťOdstrániť