utorok 28. decembra 2010

Vianočná kysnutá bábovka

    Dnes začalo vonku krásne snežiť ... ooch kochám sa, všetúčko je nádherné, biele, ako v rozprávke .... Priam láka vybehnúť von /deti aj slávnostne vybehli :)/.  Vrátili sa so studeným nosiskami, omrznutými prstami  a na chodbe mi zanechali kopu vody :DD. Potom zaliezli pod deku k telke a pustili sa vyhladnuté do tejto skvelej bábovienky s horúcim čajom ....  Nech sa páči - ku stolu prosím :)
Prísady na cesto:
* 500g polohrubá múka
* 100g hera /maslo/
* 80g kryštálový cukor
* 350ml kyslé mlieko
* 1/2 kocky droždie
* 1/2 Ml soľ
* 1 vanilkový cukor

Prísady na plnku:
* 1 plnený perník /70g/ - Bombi a pod
* 3 PL nutela
* 3 PL slivkový lekvár /použila som slivkovú nutelu/
* 60g nasekané orechy /alebo mandle, lieskovce/
* 60g sušené brusnice /alebo hrozienka/
* 4 PL pomarančový sirup /kľudne i iný/
* 1 ML mletá škorica

1. Cesto: - všetky suroviny si navážime do misky, heru  si rozpustíme, droždie rozmrvíme, kyslé mlieko musí mať izbovú teplotu
 2. vypracujeme hladké cesto, ktoré necháme kysnúť na teplom mieste 1 hodinu
 3. zatiaľ si pripravíme plnku: - perník si nakrájame na drobné kocky a pridáme k ostatným surovinám
 4. vymiešame vareškou a nápň je hotová
 5. vykysnuté cestíčko si na vymúčenej pracovnej doske vyvaľkáme, natrieme pripravenou plnkou
 6. zrolujeme do závinu
 7. a vložíme do bábovkovej formy, ktorú sme si vymazali herou. Necháme podkysnúť 15 min. Potom vložíme do rúry vyhriatej na 180 stupňov a pomaly pečieme caa 50 - 55min, v polovici pečenia bábovku zakryjeme papierom na pečenie, aby povrch neohorel
 8. upečenú - voňavúúúú necháme vychladnúť vo forme
 9. a potom krásne vyklopíme
 10. a úplne vychladnutú možeme nakrájať,  /ja som musela ešte vlažnú - preto ten rez aj tak vyzerá ako vyzerá  :DDD/ vyložiť si nohy, pustiť si telku a pozrieť si trebárs film " Jak utopit doktora Mráčka :...."  ... a hor sa do mlsania :) 

5 komentárov:

  1. Martinka,tak ti teda poviem to je ale bábovienka,úúúžasná.A tá plnka,nemá chybu,dala som namiesto perníka/niekto ho v noci predtým ako som chcela použiť do plnky zjedol/ pomarančové čoko piškoty.A namiesto brusnic som dala kand.pomarančovú kôru.Dakujem za receptík.Marta

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ahoj Martuška, to ma veľmi teší, že bábovienka neskamala.skvelá kombinácia pomarančovej kory a pims piškot. Som rada, že ste si pochutili.paaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dnes jsem vyzkoušela, moc jsme si u odpolední kávičky pochutnali. Děkujeme. Zuzka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. kikuska-jasidielko20. októbra 2012 o 14:27

    Martinka, strasne dlho som sa chystala na tuto babovku, dockala som sa a i ked je len oktober, take male sukromne Vianoce som zazila i dnes, je uplne uzasna, najlepsia napln aku som kedy jedla, mam ju trosku zvonka farebnejsiu ako ty, ale podla mna tiez nevyzera zle:o) dakujem za recept! a tesim sa na vyskusanie dalsich, dufam, ze coskoro budes opät pridavat na blog, papa:o) http://www.mimibazar.sk/rodinne_foto.php?id=877319

    OdpovedaťOdstrániť