nedeľa 31. októbra 2010

Orechovo- čokoládové príšerky na Halloween

..... moje malé mali vo štvrtok Halloween party. V podstate celý tento týždeň sa u nás niesol v tom strašidelnom  duchu a stále sme niečo vyrábali - či piekli, alebo robili výzdobu do školy a pod. Ale večierok - to bolo niečo iné. Ja zrovna nie som moc šikovný človek na zdobenie cukroviniek, ale som si povedala, že tu sa to hádam stratí - veď je to na Halloween a dúfam, že nik nebude sledovať nejaké nedokonalosti. Deti sa tomu veľmi tešili a Lucka zahlásila : - maminka neboj - bude to dobré, veď aj naposledy tie muffiny pani učiteľka veľmi pochválila, tak určite aj teraz pochváli:))... takže som bola v očakávaní pochvaly alebo kritiky od pani učiteľky :)
    Počas týždňa som nakúpila nejaké gumenné cukríky, potravinárske farbičky /bez konzervantov :))/  a rozmýšlala čo z nich vyčarujem. Som si naozaj vymyslela takú trošku piplavú prácu, ale deti boli nakoniec z týchto strašidielok unesené a vraj aj pani učiteľke sa páčili.
   Účel a predsavzatie bol teda splnený :)
- vyrobili sme takýchto strašidelných krabíkov
- hlavičky s vyplazeným jazykom

a ešte zubaté strašidielka
- tento receptík je veľmi vhodný aj ako vianočná cukrovinka /samozrejme bez halooween make-upu/ - v tom prípade oriešky nemusíme máčať v čokoláde, ale stačí čisto hotové obaliť v práškovom cukre. Tá kombinácia orechového cesta a nutelového krému je fantastická...
Prísady na cesto :
* 220g hladká múka
* 150g zmaknuté maslo
* 100g mleté orechy
* 80g práškový cukor

Prísady na krém :
* 125g horkej čokolády
* 125g nutela
* 100g maslo
/ povodne som chcela plniť karamelovým krémom, ale samozrejme, keď to človek najmenej potrebuje, nedarí sa a moje salko po uvarení zostalo tekuté :( - tak som v rýchlosti robila tento čokoládový krém. Čo som ešte netušila , že s tým krémom sa dá urobiť  toto . Karamelový krém som dočasne odložila do chladničky a vyrobila z neho perníkové karamelové rezy :)/

- okrem toho: - čokoládová poleva z bielej a horkomliečnej čokolády, farbiace tubičky, želé cukríky

1. Cesto: - všetky suroviny dáme do misky
2. ručne vypracujeme cesto, ktoré odložíme na noc do chladničky zabalené do potravinárskej fólie
3. Krém: - vo vodnom kúpeli si rozpustíme čokoládu 
3. zmaknuté maslo vymiešame a  postupne  primiešavame nutelu 
4. do vymiešaného nutelového masla pridáme vlažnú rozpustenú čokoládu 
5. hotový krém vložíme do chladničky, aby pekne stuhol  - budeme ho mať prichystaný na plnenie
6. odstáte cesto vyberieme z chladničky, odtrhujeme kúsky, vytvarujeme guličky, vyváľame ich v polohrubej múke
7. vložíme do formičiek /orieškov/ - tak, aby sme mali piehlbinku - pečieme pri teplote 180 stupňov caa 10 min  /formičky ani nevymazávame, ani nevysýpame múkou/
8. upečené hneď vyklopíme
9. po vychladnutí napatleme čokoládou a necháme zatuhnúť
10. potom obrátime "hore bruškom"
11. naplníme krémom /všetky/
12. a teraz je čas povyťahovať tie gumenné cukríky  :) 
13. ktoré povkladáme do orieškov, priklopíme druhou časťou
14. a už iba dozdobíme potravinárskymi farbičkami
15. malé som navliekla do kostýmov, nabalila strašidielkami  a ja som si už konečne mohla vyložiť nohy :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára