nedeľa 31. októbra 2010

Krémová brokolicová polievka so zemiakmi

"jupííí brokolicová" - takže tento výkrik u nás na adresu brokolice často nepočuť  :))))  Výnimku tvorí táto krémovka, lebo v inom stave brokolicu  v polievke do mojich dcér nedostanem. Iba táto  má u nich uvedené privilégium. Mne osobne brokolica nevadí - aj ju mám rada, ale vysvetlite to im .... nemá zmysel bojovať niekedy s veternými mlynmi.

Prísady:
* 1 veľká brokolica /caa 500g/
* 3 vačšie zemiaky
* 4 struky cesnak
* 1 cibuľa
* 100g tavený syr typu bambino
* plátok masla
* soľ, vegeta, mletý muškátový oriešok
* 150g biely jogurt + 150 mlieka, alebo 250ml šľahačková smotana
* 70g oravská alebo iná slanina
* tekvicový olej 

1.  na plátku masla pri úplne stíšenej teplote si do sklovita osmažíme nadrobno nakrájanú cibuľu
2. potom pridáme nakrájané zemiaky, očistenú brokolicu rozobratú na ružičky, podlejem vodou /bujóny ja používam úplne minimálne, resp. takmer vobec - tj. sem nedávam, nepovažujem to za potrebné napchávať sa stabilizátormi či už v bio kvalite, ale bez bio kvality - jedine, keby som mala urobený svoj vývar/ - uvaríme do makka
3. po uvarení vytlačím syr v črievku, ochutím koreninami, cesnak nakrájam .. prehrejem, nech sa syr rozpustí
4. slaninku nakrájam na drobno a vypečiem z tuku
5. do polievky prilejem buď šľahačkovú smotanu, ale ako ja som teraz volila odľahčenú verziu s bielym jogurtom rozšľahaným so sójovým mliekom - necháme zovrieť
6. po zovretí polievky - rozmixujem všetko ponorným mixérom
7. a na záver zamiešam do hotovej polievky vypečenú slaninku /bez toho tuku/ - na tanieri každú porciu ozdobím tekvicovým olejom, lebo je tu v tejto kombinácii úžasný ako som zistila. Možete si k tomu opiecť krutóny a pod.

1 komentár:

  1. Preferuji bez masa!
    Když už má být zdravá tak ať je!:)

    milý týden se mi povedla docela dobrá, dle tohoto receptu

    http://www.tradicnirecepty.cz/polevky/recept-brokolicova-polevka/

    Ale koukam, že super způsobů bude asi vícero :D

    Díky za recept! :)

    OdpovedaťOdstrániť