nedeľa 3. októbra 2010

Nekysnutý celozrnný chlieb II. - bylinkový

- tento Nekysnutý bylinkový chlieb je opäť jedným z mojich inšpirácií - tentokrát od Slávky z MMB. Receptík prešiel čiastočne mojimi malinkými úpravami - resp. som si ho upravila tak, aby bol hlavne lákavý pre moje deti. A naozaj bol :) -  teda ešte je, lebo som ho upiekla dnes .....  Chlebík je naozaj veľmi chutný.



 Prísady:
 * 300 g ražno-pšeničnej múky
 * 200g celozrnnej múky
 * 300ml zakysané mlieko
* 2 PL pšeničné otruby
 * 1 PL soľ
 * 1 PL bylinky /u mňa sušené - pažítka a petrž.vňať/ veľmi vhodný je i rozmarín a tymián
 * 1 ML sóda bikarbóna
 * 1 vajce
 * 1 uvarený zemiak v šupke
 * 50ml olivový olej
 * 1 ML rasca

 1. v miske si spolu vymiešame všetky suché prísady - vareškou /aby sme ich mali všade rovnomerne. Bylinky som uvažovala nad rozmarínom a bazalkou, ale potom som sa rozhodla pre takú skôr klasiku, aby nebol pre dcéry  moc aromatický

 2. potom pridáme nastrúhaný zemiak /na mrkvovom struháku/, vajce, olej a zakysané mlieko
 3. vymiesime ručne husté cesto, ktoré necháme 30 min odpočívať
 4. potom ho ešte raz ručne premiesime, vytvarujeme valec /alebo bochník ako Slávka/ a buď ho vložíme do chlebíkovej formy, alebo na plech vyložený papierom na pečenie. Potrieme slanou vodou, urobíme pár zárezov na povrchu a vložíme do vyhriatej rúry na 200 stupňov piecť. Pečieme 50 min
 5. upečený /jeej, krásne pukol - to sa mi veľmi na ňom páčilo:))/ - vyberieme na kovovú mriežku, potrieme slanou vodou a necháme vychladnúť
 6. je krásne voňavý a hlavne chutný a ja ďakujem Slávke za skvelú inšpiráciu

5 komentárov:

  1. Budem musieť vyskúšať. Lebo kúpiť celozrnný chlieb v obchode je celkom problém.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Martin, ja som vlastne skúšala kadečo vrámci dcérkinej nútenej bezkváskovej diety a toto bol jeden tiež z chlebíkov na obmenu, aby sa jej jeden druh nezunoval. Tak prajem dobrú chuť

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Matka dakujem za receptik, lebo tiez nemozem jest kysnuty chlebik, aspon do operacie zlcnika.
    Len sa xcem opytat ci tam musi byt ten zemiak, ci sa moze vynechat?dakujem Zuzka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zuzka, ja som ich piekla na striedačku tieto nekysnuté chlebíky - tiež kvôli dcériným zdravotným problémom a ak môžem poradiť - ten zemiak je v nich práve super. Chlebík krásne zvláčni. Ja som bola vždy lenivá variť 1-2 zemiaky, ale naozaj odporúčam použiť ich tam. paa

    OdpovedaťOdstrániť