streda 20. októbra 2010

Jemné čokoládovo - smotanové rezy

Nieže by som počas týždňa vypekala takéto koláčiky, to by musela byť ozaj príležitosť / no, teraz by som si mala seknúť riadne do jazyka, pretože som z rúry vytiahla úúúžasnú voňavú mňamku :DDDD/  - ale tieto rezy som piekla ešte v nedeľu, len nejak časovo nevycházalo nahodiť ich.  Ja som bola síce rozhodnutá, že nedeľné odpoludnie strávim poležiačky na sedačke pozeraním starých filmov z roku 2, ale v tom " crrrrrrn"  - telefón a mne sa ohlásila sestra s rodinou na návštevu. V tom momente bolo po plánoch /ale to neva, lebo som sa na ňu veľmi tešila / a ja skôr začala rozmýšľať, čo jednoduché, dobré a hlavne rýýýýýchle upečiem. Tak som sa rozhodla pre túto jemnú osviežujúcu rýchlovečku . Kamarátka ma zásobila takmer kilom čokolády - tak som z nej kúsok hneď i použila :)

Prísady :
Cesto :
* 7 vajec
* 125g kryštálový cukor
* 1 vanilkový cukor
* 100g hladká múka
* 150g mleté orechy
* 150g rozpustená čokoláda /u mňa s obsahom kakaa 40%/
* 1 ML prášok do  pečiva
* štipka soli


Plnka  1:
* 250g jemný tvaroh
* 250g kyslá smotana
* 50g maslo
* 2 vanilkové cukry
* 1 PL práškový cukor


Plnka 2:
*  250ml šľahačková smotana
* 1 stužovač šľahačky


- okrem toho: - piškóty a nastrúhaná čokoláda

 Inšpirácia na korpus - časopis : Nový čas pre ženy - s mojimi úpravami :)
1. celé vajíčka si riadne vyšľaháme s práškovým a vanilkovým cukrom /šľahať aspoň 5 minút/
2. potom pridáme ostatné suroviny  /ja som mala dokonca ešte i orechy zamrznuté takmer, lebo som ich práve vybrala z mrazničky  - tak som mala veľké obavy, aby sa ten korpus podaril/ - a  prešľaháme 
3. vylejeme na plech vyložený papierom na pečenie /plech veľkosti 30x35cm/ a dáme piecť do vyhriatej rúry na 175 stupňov. Pečieme asi 30-35 min, sledovať a  skontrolovať špajlou
4. upečené necháme vychladnúť  /fuuuu a tu mi odpadol kameň zo srdca, napriek tomu, že tie orechy boli úúplne studené /sem tam zmrazené:)))/ - korpus sa vydaril perfektne
5. na plnku 1. si vymiešame tvaroh, kyslú smotanu, zmäknuté maslo a cukry 
6. natrieme na vychladnutý korpus 
7. poukladáme piškóty, trošku ich zatlačíme   
8. a na plnku 2. iba vyšľaháme šľahačkovú smotanu so stužovačom, natrieme na piškóty  /tej šľahačky je tam ozaj iba symbolicky, lebo by sme ju vôbec nemali jesť a táto bola ešte zo starých zásob, tak som jej ani viacej nechcela pridávať, ale myslím, že jej i stačilo tak, ako som sa rozhodla  
9. postrašíme nastrúhanou čokoládou a zachladíme /stíhala som len tak-tak :))/
10. a po vychladení nakrájame - koláčik je úplne jemnučký, nepresladený, myslím, že by sa tam namiesto piškót hodili i napr. jahody - ale čo potešilo, hosťom chutilo a to je hlavné :)  ... teda a ja vôbec netuším, prečo sa mi vždy tie nakrájané kocky ťahajú doprava :))), neviem, či mám krivý nožík, alebo čo - stále ich mám ako šikmá veža v Pise :DDDD  - neviem krájať :)

12 komentárov:

  1. mnam mnam mnam a este raz mnam!!!Matkaa parada,zasa mam vyborny napad na mnamkovy kolacik a uz sa na neho tesim.Paaaaaaaaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. veru bol mňam Slávinka, taký ľahučký :) ĎAKUJEEEM kráásne .paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Koláčik vyzerá fantasticky Martina, tak rada by som sa do neho teraz zahryzla

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Martinka, nechala som sa inšpirovať. Vynikajúúúúúúúúúca rýchlovka :) Ďakujem krásne za inšpiráciu ...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Monika, veľmi veľmi ma teší, ďakujem krásne za skvelú správičku, paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Auch soooo lecker.
    liebe grüße Anneliese

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Martinka máš tu nesmierne dobroty, neviem čo prv mám pozerať
    Iveta

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Moc, moc Vás Maťka a Vaše detičky srdečne pozdravujem a želááám pečeniu a vareniu ZDAR !!! Veľmi rada zavítam na Váš blog a vytešujem sa. Mám otázočku a zároveň ponuku. Nechcete náhodou odo mňa nejaké receptíky, ktoré nie sú nikde publikované na nete a Vám ich ponúkam ako šikovnice šikovnej. Sú to receptíky, ktoré nemohli chýbať nikdy na našom sviatočnom stole. Vy ich vyskúšate (nič zložité) nafotíte a publikujete to je všetko. Nechcem za to nič :) - je to čiste z priateľstva. Váš FANDA Alica H.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Alicka, veľmi pekne ďakujem za krásny komentík, veľmi si vážim takejto pocty, /viem, že odpovedám neskôr - neskôr ako by som chcela, za čo sa ospravedlňujem/, tak budem veľmi rada samozrejme ak sa obohatím o nové receptíky, ktoré veľmi rada uverejním. tak ak sa Vám chce, poprosím ich poslať na Mata406@azet.sk Ďakujem krásne ešte raz zo srdečka

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Srdečne Vás a Vašu rodinku pozdravujem. Tiež som si komentík pozrela náhodne a neskôr. Receptíky pošlem na e-meilovú adresu, ktorú ste mi poslali. Musím ich však opisovať z môjho zošitu - tak to bude postupne, nie naraz. Aspoň budete mať čas si ich pozrieť. Ešte raz Vás srdečne pozdravujem a malým slečnám posielam CMUK - Váš FANDA Alica H.

    OdpovedaťOdstrániť